Värdshuset

Bildkälla
 
Då har jag läst ut Värdshuset av Nora Roberts. Längtar tills på onsdag när jag får mina glasögon, för snart orkar jag inte läsa mer glasögonlös. Boken utspelar sig i den lilla orten Boonsboro i Maryland. Bröderna Montogomery är drivande i renoveringen av en gammal byggnad som ska bli ett vackert värdshus. Beckett Montogomery och Clare Brewster, som arbetar i en bokhandel, fattar tycke för varandra och inleder ett förhållande. Man får följa hur renoveringen av värdhuset går framåt och hur Boonsboros invånare samspelar med varandra. Allt skulle varit frid och fröjd om det inte vore för Clares stalker, Sam Freemont, som inte kan släppa taget om Clare och trakasserar henne.
 
Jag tyckte att den här boken var helt okej, det är såklart inget mästerverk när det gäller handling eller hur den är skriven. Det är trevlig och lättsam läsning, men jag tror inte att jag kommer att läsa fortsättningen då det inte känns som att jag får ut så mycket av den här typen av böcker. Ibland är det nästan löjligt romantiskt och problemfritt i boken. När Roberts skriver om renoveringen av värdhuset tycks det som att de har en obegränsad budget och förhållandet mellan Beckett och Clare är väldigt sockersött och orealistiskt. Men jag vill ändå inte såga den här boken för jag tycker att den är precis så som jag hade förväntat mig, och vill man helt enkelt inte läsa den här typen av bok så behöver man ju inte göra det. Men nu är jag sugen på att läsa något mer fängslande med en mer välskriven historia. ;-)

Kommentera här: