Allt som blir kvar

Bildresultat för allt som blir kvar sandra beijer
 
"Allt som blir kvar" av Sandra Beijer
Hcg
2016
 
Matilda har blivit dumpad av sin pojkvän Oliver. Hennes vän Miron ser hur dåligt Matilda mår och bestämmer att han ska ta hand om henne de kommande trettio dagarna. Hon får må hur dåligt hon vill, tänka alla hemska tankar och riktigt grotta ner sig i sorgen. Men efter det ska hon må bra. Det har Miron bestämt och Matilda flyttar in med sina saker hos honom. De röker, super och distraherar sig på olika sätt. I början känner hon en stark samhörighet med Miron, men ibland är det som att han försvinner och hon förlorar sin trygghet. Hon blir ensam.
 
Det här är tyvärr inte riktigt min typ av bok. Den har sina starka episoder, men den engagerar inte mig tillräckligt och jag kan inte riktigt relatera till karaktärerna i boken. De blir inte tydliga för mig. Boken är lite rörig och skriven på ett något poetiskt sätt, vilket jag tror är fullt medvetet, men det funkar inte riktigt för mig.  
 

Kommentera här: