Sista brevet från din älskade

 
Skön semester har inneburit lite mer tid för läsning. Sista brevet från din älskade börjar med att journalisten Ellie hittar ett gammalt brev i arkivet på tidningen där hon arbetar. Historien backas tillbaka till 60-talet där lyxhustrun Jennifer Stirling precis återkommit till sitt gamla liv efter en dramatisk bilolycka. Men hon lider av minnesförlust och känner sig som en främling i sitt eget hem, sin tillvaro och inför sin man. När hon hittar ett undangömt kärleksbrev, samma brev som Ellie hittar många år senare, börjar minnena komma tillbaka. Hon börjar förstå sina aviga känslor gentemot sin man och gör allt för att ta reda på vem mannen som har skrivit brevet är och vart han har tagit vägen.
 
Jag tycker att detta var en fantastiskt bra roman. Eftersom jag har läst Livet efter dig av Jojo Moyes tidigare som jag inte blev så såld på blev jag så positivt överraskad av denna bok. Karaktärerna är levande, intrigen spännande och komplett. Den är väldigt gripande och samtidigt lättläst. Jag tycker om att man kastas fram och tillbaka mellan olika känslor och att det aldrig är förutsägbart. Historien knyts ihop på ett bra sätt på slutet. Med denna bok har Moyes blivit en ny favoritförfattare för mig, jag tycker att hon är en riktigt duktig berättare som har en förmåga att skriva böcker som är underhållande och riktiga bladvändare utan att för den sakens skull bli banala. Toppbetyg till denna!

Kommentarer:

1 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Åh, vad kul, jag har precis börjat läsa den boken nu, har läst prologen :D Hittills bra och jag gillar de andra böckerna av henne som jag har läst :)

Kommentera här: