Här var det tyst

Ja, det har inte blivit så värst mycket bloggande helt enkelt för att det inte har blivit så värst mycket läsande på sistone. Jag har jobbat och i helgen var jag i sommarstugan i Haverdal och imorgon börjar Way out west. Och på måndag börjar jag mitt nya jobb (!!!) på Konstbiblioteket, så det finns inte så mycket tid över till läsning just nu tyvärr. Dock har jag kommit mer än halvvägs i boken jag läser just nu; Värdshuset av Nora Roberts. Jag vill inte skriva för mycket redan utan vill avsluta boken innan jag ger mitt omdöme, men det är väldigt trevlig och lättsam läsning som passar bra just nu. Hemma på golvet ligger även tegelstenen Flickan från ingenstans av Justin Cronin som jag tänkte skulle bli nästa läsebok. Sen vill jag läsa fler böcker av Håkan Nesser. Har fortfarande kvar känslan från Levande och döda i Winsford och tänkte att jag skulle ge mig på hans storstadstrilogi som inleds med Maskarna på Carmine Street. Sen vill jag läsa Kvinnan på tåget av Paula Hawkins också. Bah. För många böcker och för lite tid.

Kommentera här: